Ik geef vorming voor ICOBA
Je bent opleider en hebt vragen over de vorming rond agressie die je geeft in samenwerking met ICOBA. Vind hier een antwoord op de meest gestelde vragen over het open en in company vormingsaanbod en het gebruik van Extranet als opleider.
Vorming in open aanbod heb je het vorige kalenderjaar waarin de vorming start gepland met ICOBA. Liggen vast:
- programma
- datum
- plaats
- min en max aantal deelnemers
- in principe max twee deelnemers uit dezelfde organisatie
Voor een in company vorming neemt een organisatie contact met je op. Onderling spreken jullie data en plaats af. De organisatie vraagt altijd een goedkeuring aan ICOBA
- minimum aantal deelnemers is altijd acht
- vaste prijs per dagdeel all-in
- geen extra kosten voor de organisatie
ICOBA betaalt je factuur enkel als de vorming op voorhand werd goedgekeurd.
Het vormingsaanbod van ICOBA verloopt in kalenderjaren.
Het wordt jaarlijks rond november voor het komende jaar gelanceerd via de digitale kanalen. Organisaties kunnen pas vanaf dan inschrijven voor het open aanbod en een goedkeuring voor vorming in company aanvragen via Extranet.
Je kan voor de lancering al data afspreken met een organisatie voor een in company vorming zonder de zekerheid dat ICOBA financiert. ICOBA verwerkt de aanvragen vanaf de lancering en op datum van ontvangst.
Dat is het digitaal vormingsplatform.
Organisaties gebruiken het om in te schrijven voor vorming en om vorming in company aan te vragen.
Opleiders hebben het nodig om het verloop van de inschrijvingen op te volgen en documenten op te laden zoals aanwezigheidslijsten en facturen.
Het is hetzelfde platform dat VIVO, de vormingsfondsen en FeBi gebruiken.
Met een persoonlijke login.
Vraag je login aan met het aanvraagformulier dat je onderaan de pagina downloadt. Elke vorming die jij geeft in open aanbod en in company staat geregistreerd in Extranet aan de hand van een unieke code.
Enkele gegevens wel:
- werkadres
- mailadres
- telefoonnummer
- korte presentatie van je organisatie
- kenmerken van je organisatie
- je vormingsthema’s
Aan een titel, programma of datum van je vorming kan je niets veranderen. Neem hiervoor altijd contact op met ICOBA.
ICOBA verzamelt de feedback van deelnemers digitaal. De link en de QR-code daarvoor ontvang je via mail voor de start van elke vorming. Dit is voor elke vorming, zowel open aanbod als in company aanbod, dezelfde link.
Aan het eind van de vorming begeleid je de deelnemers om het formulier onmiddellijk en digitaal in te vullen via smartphone of computer.
Je vormingsorganisatie krijgt bij de start van de samenwerking éénmalig een unieke link die rechtstreeks toegang geeft tot de verzamelde feedback van jouw organisatie. De antwoorden staan chronologisch gerangschikt.
Ben je een grote vormingsorganisatie? Deel de link met je verschillende lesgevers.
Nee. ICOBA zorgt enkel voor de promotie van het eigen open aanbod en in company aanbod.
Jammer genoeg niet. Er zijn drie belangrijke redenen:
- Het jaarbudget van ICOBA is opgebruikt.
- De organisatie heeft het aantal 'dagdelen' opgebruikt. Elke organisatie kan namelijk jaarlijks een maximum aantal 'dagdelen' bij ICOBA aanvragen.
- De organisatie behoort niet tot onze doelgroep. Ontdek hier welke organisaties beroep kunnen doen op ICOBA’s aanbod.
In de eerste twee gevallen is het wachten tot volgend kalenderjaar. Of de organisatie beslist om de vorming zelf te financieren.
Alle afspraken staan in de samenwerkingsovereenkomst die je met ICOBA afsloot. In vogelvlucht kom het hierop neer:
- Onze aanwezigheidslijst print je af vanop Extranet.
- Elke deelnemer tekent de lijst per vormingsdag. Met deze info bezorgen wij een deelnemersattest.
- Je stelt aan de start van de vorming ICOBA voor aan de hand van dit filmpje.
- De laatste vormingsdag laat je elke deelnemer het digitaal feedbackformulier invullen.
- Je vult zelf ook het feedbackformulier in voor opleiders. Bekijk het instructiefilmpje.
- Je laadt de aanwezigheidslijst en je factuur op in Extranet.
ICOBA betaalt je factuur als dit alles in orde is.