Werk maken van feedback
Sinds 2022 verzamelt ICOBA digitaal feedback van deelnemers en opleiders. Want samen maken we werk van (nog) betere vormingen. Dit maakt deel uit van onze afspraken met de opleiders. De feedback van deelnemers helpt onze projectbeheerders om het vormingsaanbod op te volgen.
Wat we leren uit de globale resultaten
Feedback helpt projectbeheerders en opleiders om het leeraanbod op te volgen en te verbeteren. Overkoepelend verwerken we de jaarcijfers anoniem.
Dit zijn de globale conclusies:
- Globaal zijn deelnemers zeer tevreden
- Gemiddelde score van 4,5 op 5
- Hoogste score voor expertise opleiders
- Inzicht in eigen leerpunten kan beter
- Transfer naar de werkvloer zit globaal zeer goed
- Een zeer goede Net Promotor Score van 65%
Hoe de resultaten verder gebruiken?
- De algemene gemiddeldes zijn bruikbaar als vergelijkingspunt voor specifieke titels
- Werkpunten definiëren en opvolgen
- Benchmarks doorheen de tijd (bv. NPS vanaf nu)
- …
Dit kan zowel globaal als op het niveau van de opleiders. Elke opleider ziet de eigen feedback via een specifieke rapporteringslink. Onmiddellijk na de sessie kan je checken of de reacties kloppen met jouw aanvoelen. Opvallende scores kan je verder onderzoeken.
Bij het jaarlijkse contact tussen de projectverantwoordelijken en de opleiders en lesgevers worden de resultaten per organisatie gedeeld en besproken. Voor grotere organisaties met meerdere lesgevers bestaat de mogelijkheid om tussentijds resultaten te ontvangen.
Hier maken we verder werk van
- Heldere leerdoelen zodat deelnemers goed weten waaraan ze zich kunnen verwachten
- Lerenden ondersteunen om te reflecteren over eigen leerpunten
Uiteraard samen met onze opleiders!