Feedbackresultaten in detail | Icoba

Feedbackresultaten in detail

Ontdek de exacte cijfers van de antwoorden op evaluatievragen van deelnemers na een vorming bij ICOBA in 2022.

Over hoeveel evaluaties gaat het?

Aantal evaluaties van deelnemers ontvangen1.711
Aantal sessies waarvoor evaluaties ontvangen182
Waarvan in company163
Waarvan in open aanbod19

 

 

 

 

 

Resultaten per vraag

Vragen over de voorbereiding van de vorming

De informatie op voorhand klopt met de inhoud van de vorming

4,45

De inhoud van de vorming sluit aan bij mijn werkcontext

4.52

De vorming is afgestemd op mijn voorkennis

4,25

Vragen over de invulling van de vorming

Er was voldoende inhoudelijke diepgang.

4,34

Het cursusmateriaal was degelijk uitgewerkt.

4,38

Ik heb meer inzicht in mijn leerpunten.

4,07

Er was voldoende afwisseling tussen verschillende leermethodes (theorie, oefening, cases, discussie…)

4,31

Er was voldoende ruimte voor vragen.

4,60

Vragen over de aanpak van de lesgever

De lesgever zorgde voor een veilig klimaat 

4,63

De lesgever stimuleerde actieve deelname 

4,58

De lesgever bracht de leerstof op een boeiende manier

4,46

De vorming was goed voorbereid

4,66

De lesgever had voldoende expertise over de inhoud van de vorming

4,77

 

We hanteren een numerieke antwoordschaal op 5.

De gemiddeldes per vraag liggen hoog. Over het geheel krijgen we een gemiddelde score van 4,46/5. Deelnemers zijn duidelijk tevreden over de kwaliteit van het aanbod. Het gemiddelde per vraag is dan ook vooral een maatstaf om het gemiddelde voor individuele opleidingen of sessies tegen af te zetten.

Transfer naar de werkvloer

 JaNee
Ik wil wat ik geleerd heb graag toepassen in mijn job99%1%
Ik voel me klaar om wat ik geleerd heb toe te passen in de praktijk93%7%

 

De antwoorden hierboven geven de houding weer van de de deelnemers onmiddellijk na de vorming.

Of deelnemers op de werkvloer effectief aan de slag gaan met hetgeen ze leerden, hangt natuurlijk af van verschillende factoren. Denk aan de steun die ze al dan niet krijgen van leidinggevende, de werkdruk…

Net Promotor Score

Sinds 2022 bevragen we 'In welke mate zou je deze opleiding aanbevelen aan collega’s of bekenden?' De deelnemers kunnen hierop antwoorden met een schaal van 0 (niet waarschijnlijk) tot 10 (zeer waarschijnlijk).

De Net Promotor Score is een gestandaardiseerde referentiemaat die vooral de loyauteit van gebruikers meet.

NPS = het aandeel PROMOTOREN – het aandeel CRITICI = netto aandeel promotoren. De score loopt tussen -100 en + 100.

Zodra de NPS positief is, zijn er meer promotoren dan criticasters. Een NPS van 50 of meer wordt als zeer positief gezien. Het cijfer is moeilijk om te vergelijken met andere organisaties, want zeer contextafhankelijk. Vanaf nu kunnen we dit cijfer verder gebruiken als een interne benchmark.

De NPS van ICOBA = 75 % promotoren - 9 % critici = 66 %

Dat betekent dat 2 op de 3 deelnemers onze vormingen aanbevelen.