EXTRANET: online inschrijven en in company beheren

Extranet: Hoezo?

Je bent werkgever?

Je bent werknemer?

Maatschappelijke zetel of deelwerking?

Vragen en antwoorden

Wegwijs in Extranet: een eerste kennismaking

Toch liever niet via Extranet inschrijven?

Extranet: Hoezo?

Via Extranet kan je online inschrijven op ons vormingsaanbod, deelnemers annuleren en vervangen door een collega.

Inschrijven kan enkel indien minstens één medewerker uit je organisatie bij ons geregistreerd is als contactpersoon. Hoe dat in zijn werk gaat lees je bij Je bent werkgever?

Het Extranet biedt je trouwens het ganse overzicht van het vormingsaanbod en de vormingssubsidies van VIVO en de Vormingsfondsen.

Je bent werkgever?

Als werkgever kan je één of meerdere contactpersonen aanduiden binnen je organisatie die toegang krijgen tot het Extranet.

Overleg vooraf intern wie je als contactpersoon voor jouw organisatie doorgeeft.

Wat kan de contactpersoon van je organisatie in het Extranet?

Deelnemers uit je organisatie voor onze vormingen in- en uitschrijven.

Dat betekent dat de contactpersoon toegang hebt tot privé-gegevens van medewerkers uit je organisatie. Zijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn altijd persoonlijk en mag hij niet aan derden doorgeven of door derden laten gebruiken.
Schrijft een werknemer zich in of uit, dan ontvangt de contactpersoon een mail.

Wijzigingen aan je organisatiegegevens via Extranet aanbrengen. 

Opgelet:
De contactpersoon van de maatschappelijke zetel kan de inschrijvingen van zowel de koepelorganisatie als van alle deelwerkingen volgen.
De contactpersoon van een deelwerking kan enkel de inschrijvingen die door de deelwerking werden ingediend, volgen.

Hoe een contactpersoon aanmelden?

Mail het formulier 'Extranet - een login aanvragen' naar extranet@afosoc-vesofo.org .
Daarna krijg je van ons een gebruikersnaam en wachtwoord via e-mail.

Tip:
Een werknemer kan zich ook inschrijven via Extranet. Doet hij dat voor de eerste keer dan moet die het e-mailadres van een bij ons gekende contactpersoon uit je organisatie opgeven. Maak duidelijke afspraken hieromtrent en communiceer erover in je organisatie.

 

Je bent werknemer?

Via Extranet kan je je als werknemer zelf inschrijven voor de vormingen die wij organiseren. Uiteraard enkel voor die vormingen die bedoeld zijn voor jouw organisatie.

Je kan je inschrijvingen opvolgen en je zo nodig uitschrijven.

Je kan je persoonlijke gegevens aanpassen.

Belangrijk:
Je hebt enkel toegang tot Extranet indien je het e-mailadres van een bij ons gekende contactpersoon kent. Vraag ernaar bij je directie of leidinggevende.
Je registreert jezelf voor het eerst? Dan krijg je via mail een eigen wachtwoord. Als je je registreert, inschrijft of uitschrijft, krijgt ook de contactpersoon die je hebt opgegeven daarvan een mail.

 

Maatschappelijke zetel of deelwerking?

Ben je contactpersoon van een maatschappelijke zetel?
Dan kan je zowel van jouw organisatie als van alle deelwerkingen de inschrijvingen voor vormingen opvolgen. Je kan werknemers van een deelwerking inschrijven door bovenaan het scherm te switchen naar dat filiaal.

Ben je contactpersoon van een deelwerking?
Dan kan je enkel de inschrijvingen voor vormingen die door jouw deelwerking werden ingediend, beheren en opvolgen.

Hoe je als contactpersoon aanmelden?
Mail het formulier 'Extranet - een login aanvragen' naar extranet@afosoc-vesofo.org.
Daarna krijg je van ons een gebruikersnaam en wachtwoord via e-mail.

Vragen en antwoorden

Waarom lukt inloggen niet?
Inloggen kan alleen met de gebruikersnaam en het wachtwoord die je van ons via e-mail gekregen hebt.
Heb je jouw gebruikersnaam en wachtwoord gekopieerd en geplakt? Let op dat je geen spaties mee kopieerde.
Ben je contactpersoon voor meerdere organisaties? Vraag per organisatie een gebruikersnaam en wachtwoord aan.

Wat moet ik doen als ik geen login-gegevens kreeg?
Kijk je ongewenste e-mails na als je niet meteen van ons een bericht ontvangt.

Login-gegevens vergeten?
Ga naar de inlogpagina van het Extranet, klik op ‘gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je krijgt automatisch een e-mail met je login-gegevens.

Ik kan mezelf niet inschrijven als deelnemer. Wat kan ik doen?
Ben je geregistreerd als contactpersoon voor jouw organisatie? Dan mag je geen e-mailadres invullen wanneer je als deelnemer inschrijft. Het systeem gebruikt het e-mailadres dat je invulde als contactpersoon.

Ik kan geen andere deelnemers inschrijven. Wat nu?
Ben je ingelogd als deelnemer? Dan kan je alleen jezelf inschrijven voor vormingen.
Wil je andere deelnemers inschrijven? Laat je dan registreren als contactpersoon voor jouw organisatie .

Mijn gegevens zijn verkeerd. Hoe kan ik ze aanpassen?
Geef ons een seintje en we passen het aan.

Extranet werkt niet optimaal. Wat kan ik doen?
Check de versie van je browser, misschien is die wat verouderd. Of probeer het eens met een andere browser.

Wegwijs in Extranet: een eerste kennismaking

Deelnemer of contactpersoon
Wil je je gewoon als deelnemer inschrijven voor een vorming? Klik op de inlogpagina op de knop ‘registreren’, geef het e-mailadres op van een bij ons gekende contactpersoon uit jouw organisatie en registreer je als werknemer. Alle velden met * zijn verplicht.

Inschrijven kan alleen via het tabblad ‘zoeken in aanbod’. Zoek de vorming die je wil volgen, open de detailpagina door op de titel van de vorming te klikken en schrijf je in via de knop ‘inschrijven’. Volg je inschrijvingen verder op of schrijf je uit via het tabblad ‘Mijn inschrijvingen’.
Ben je geregistreerd als contactpersoon voor jouw organisatie? Lees dan de volgende tips.

Inschrijven voor een vorming
Een eerste deelnemer inschrijven voor één van onze vormingen kan alleen via het subtabblad ‘zoeken in aanbod’. Zoek de vorming waarvoor je wil inschrijven, open de detailpagina door op de titel van de vorming te klikken en schrijf de deelnemer in via de knop ‘inschrijven’.

Inschrijvingen beheren
Via het subtabblad ‘Mijn inschrijvingen’ vind je per vorming een overzicht van alle ingeschreven deelnemers. Daar kan je alleen deelnemers toevoegen, vervangen of uitschrijven.

Maatschappelijke zetel en filialen beheren
Ben je geregistreerd als contactpersoon van een maatschappelijke zetel? Dan kan je de inschrijvingen voor vormingen volgen van jouw organisatie én alle deelwerkingen. Switchen tussen maatschappelijke zetel en filiaal is mogelijk door bovenaan op de naam van je organisatie te klikken.

Toch liever niet via Extranet inschrijven?


Voorlopig kan het nog.
Vul het inschrijvingsformulier volledig in en mail het naar icoba@vivosocialprofit.org